Søkemotoroptimalisering

  • Mobil SEO

    Mobilsøk – den nye slagmarken?

    Nok en gang rystes online-verdenen over nyheter fra Google. Og denne gangen er det ikke bare storm i vannglass. Denne endringen er stor – og kan påvirke tusenvis av bedrifter – inkludert din egen.

  • Hvordan innholdsmarkedsføring forsterker SEO

    Smartere SEO med en innholdsbasert strategi

    Ved å integrere innholdsmarkedsføring og SEO oppnår du en rekke fordeler. I dette innlegget kan du lese mer om fordelene og utfordringene med å integrere disse to disiplinene i din markedsføringsstrategi.

  • WordPress SEO

    Populære spørsmål og svar om WordPress SEO

    WordPress, en enkel bloggplattform som er brukt av en av fire av verdens topp 10 milloner nettsteder, er også en fantastisk CMS-plattform for søkemotoroptimalisering (SEO). Men selv om det er enkelt å søkemotoroptimalisere en WordPress-blogg, vil feil påvirke bedriftens vekst og lønnsomhet. Så det er viktig å lære hva du må gjøre, og hvordan du […]

  • eHandel SEO-tips

    Slik får du fart på salget i nettbutikken!

    Google er en integrert del av kjøpsprosessen. Det betyr at SEO og optimalisering for organisk søk er viktig for bedriftens økonomiske resultater. Her får du noen av mine beste SEO-tips for nettbutikker og e-handelsaktører.

  • Fakta om SEO som ingen ledere har råd til å overse

    10 ting ledere må vite om SEO

    Dersom du kjører hest og kjerre, spiller det ingen rolle hvor fort du kjører. Karen i Ferrarien vil raskt passere deg i høy fart, og etterlate deg i støvet bak seg! Å drive en bedrift i dagens raskt skiftende og konkurranseutsatte omgivelser med utdaterte SEO-teknikker er dømt til å feile. For å henge med må […]

  • Tips til lenkebygging

    Viktig å vite om lenkebygging

    Dersom du velger en løsning bare fordi den er rimelig og enkel å komme i gang med kan du skade bedriften din. Spesielt når du kjøper SEO-tjenester som lenkebygging. Google ble stiftet i 1998. I 2013 ble det søkt mer enn 2,161 billioner ganger i søkemotoren. Google står for to tredeler av søkmarkedet i verden […]

  • SEO strategi

    Fra «ad hoc» til strategisk SEO

    Når det kommer til søkemotoroptimalisering (SEO), har ordet «strategi» blitt så misbrukt at enkelte ser på ordet med skepsis. Årsaken til dette er ikke vanskelig å forstå. Mange SEO-konsulenter bruker ordene «strategi» eller «strategisk» uten å vite hva som kreves for å utvikle og implementere en effektiv SEO-strategi. Basert på over ti års erfaring med […]

  • Om Søkemotoroptimalisering (SEO), søkemotormarkedsføring med psykologi og Google.

    Hensikt blir stadig viktigere i SEO

    9 av 10 nordmenn søker etter informasjon på Internett. Google står for 96,13 % av søketrafikken til norske nettsteder. Finnes du ikke på Google, går du glipp av inntekter. Derfor er søkemotoroptimalisering (SEO) viktig for bedriften din. Tiden da man kunne gjøre noen raske og enkle grep for å oppnå langvarige og gode rangeringer er imidlertid […]

  • Søkeordsanalyse

    Velg riktige søkeord, så selger du mer!

    Å rangere høyt på Googles søkeresultat for de riktige søkeordene og frasene kan skaffe deg økt salg og omsetning. Det kan hjelpe deg med å ta innersvingen på konkurrentene.

  • Søkemotoroptimalisering SEO

    32 gode grunner til å bruke SEO

    Kanskje er du usikker på om SEO kan gjøre en forskjell for din bedrift, selv om du har hørt om det og sett hvordan andre bruker søkemotoroptimalisering til sin fordel. Vel, denne bloggposten kommer til å overbevise deg! Etter du har lest dette, vil du ha 32 gode grunner til å kjøpe SEO-tjenester til din […]

  • Publisert på SEO Book

    Publisert på SEOBook.com

    SEOBook.com er ett av verdens mest anerkjente nettsteder innen fagfeltet søkemotoroptimalisering (SEO). Nettstedet drives av SEO-profilen Aaron Wall, forfatteren av verdens første respektable SEO bok tidlig på 2000-tallet – et av mine store idoler gjennom mer enn 10 år!

  • SEO Branding - Merkevarebygging Med Søkemotoroptimalisering

    Merkevarebygging med SEO

    Mange bedriftsledere tenker ikke over at SEO spiller en rolle for merkevarebygging og utvikling. Men søkemotormarkedsføring kan i stor grad forsterke synligheten og oppfattelsen av merkevaren – når riktig SEO-strategi tas i bruk. Ikke bare kan SEO hjelpe deg med å utvikle merkevaren, det vil samtidig skaffe økt salg og vekst for bedriften. For å […]

  • Mal Søkemotoroptimalisering (SEO Strategi)

    Mal for strategisk SEO

    Jeg har laget et rammeverk for for strategisk søkemotoroptimalisering (SEO).  Malen, som du finner her, gir god hjelp ved planlegging, implementering og forvalting av din SEO strategi.

  • SEO Pris: Hvor mye koster søkemotoroptimalisering?

    Hvor mye koster SEO?

    Når kunder spør om tilbud på søkemotoroptimalisering (SEO) blir mange overrasket over at profesjonelle leverandører ikke klarer å gi et tydelig svar på hva en leveranse vil koste og hva som må gjøres. I dette innlegget diskuterer jeg prising av tjenesten og hvorfor du som kjøper bør være skeptisk til leverandører som ikke insisterer på […]

  • Mest Leste SEO Artikkel Hos Search Engine Land

    Mest lest på Search Engine Land i 2012

    Gleden var stor da jeg våknet første nyttårsdag og oppdaget at to av mine artikler tronet øverst på topplisten over de 10 mest leste artiklene (overall) på nettstedet Search Engine Land i 2012.

  • Digital markedsføring med psykologi og søkemotoroptimalisering (SEO).

    SEO og markedsføring med psykologi

    Psykologi spiller en viktig rolle for hvilke effekt og resultater du vil oppnå med din markedsføring. Les hvordan du gjennom søkemotoroptimalisering og markedsføring med psykologi kan skape flere relevante henvendelser og selge mer av dine produkter og tjenester ved å følge en grunnleggende, enkel, men ukonvensjonell metode som alle – til og med du – kan bruke fra og med i dag.

  • Mest leste artikkel i kategorien "SEO Strategy & Thought Leadership" på Search Engine Land i 2011

    Mest lest hos Search Engine Land i 2011

    Jeg tok en 1. og 2. plass i kategorien «SEO Strategy and Thought Leadership» da Search Engine Land publiserte sin oversikt over de mest populære SEO-innleggene i 2011.

  • SEOnomics

    Skap vekst med SEOnomics

    SEOnomics (uttalt ‘see-oh-nomics’) handler om å integrere økonomi, teknologi, markedskommunikasjon, markedsføring og psykologi i virksomhetens søkstrategi. Søkemotoroptimalisering bygget på SEOnomics vil gi sterkere påvirkning på økonomi og vekst enn hva man oppnår med tradisjonell søkemotoroptimalisering.

  • Digital Omdømmekontroll

    Omdømmekontroll med SEO

    Søkemotoroptimalisering (SEO) er effektivt til digital omdømmekontroll fordi du kan ta kontroll over hva havner på Google og i sosiale medier. Les hvordan søkemotoroptimalisering kan forebygge at negativ omtale, myter og feilinformasjon oppstår – og hva du må gjøre dersom krisen allerede er et faktum.

  • PR SEO - PR og Markedskommunikasjon med Søkemotoroptimalisering!

    PR og markedskommunikasjon med SEO

    Negativ mediaomtale, feilinformasjon og myter publisert på autoritative nettaviser kan få katastrofale følger for ditt digitale omdømme. Innhold på nettaviser finner ofte raskt veien til topps på Google. Dette kan du imidlertid forebygge ved å integrere søkemotoroptimalisering (SEO) i bedriftens PR og markedskommunikasjon.

  • SEO Bok - Gratis bok om søkemotoroptimalisering

    Gratis bok om SEO

    For en tid tilbake skrev jeg en bok om søkemotoroptimalisering (SEO). Du kan laste ned boken helt gratis i en begrenset periode.