Mange bedriftsledere tenker ikke over at SEO spiller en rolle for merkevarebygging og utvikling. Men søkemotormarkedsføring kan i stor grad forsterke synligheten og oppfattelsen av merkevaren – når riktig SEO-strategi tas i bruk.
Ikke bare kan SEO hjelpe deg med å utvikle merkevaren, det vil samtidig skaffe økt salg og vekst for bedriften. For å begynne med SEO, må du imidlertid forstå at SEO handler om mye mer enn «fiksing av kode» og nøkkelord.
I min spalte på Search Engine Land, kalt «Growing Your Business By Branding Through SEO«, bruker jeg kjøp av bøker som et eksempel… ved steg for steg,
- først bli klar over at den finnes,
- så observere hva andre sier om den
- for så a lese en anmeldelse
- se en annonse eller et intervju om den
- og til slutt kjøpe et eksemplar
Det er slik merkevarebygging fungerer. Og bruken av SEO til branding er en kunst. Du vil lære alt om det i artikkelen som jeg lenker til ovenfor, og lære alt om
- hvordan du bygger din merkevare uten å kjøpe annonser
- hvorfor SEO-basert merkevarebygging er viktig, selv om du er et stort børsnotert selskap som alle har hørt om
- måter å skalere merkevarebyggingen gjennom målrettede SEO-aktiviteter
- hvorfor SEO og merkevarebygging ikke bør skilles ad, men integreres og jobbe sammen
Ved å lese dette innlegget vil du ha en økt forståelse for hvordan du kan integrere SEO med merkevarebygging på en måte som gjør at du oppnår bedre resultater.
![Bilde av Trond Lyngbø, SEO-konsulent i Search Planet.](https://www.trondlyngbo.no/wp-content/uploads/seo-konsulent-trond-lyngbo-search-planet-oslo.jpg)
Trond Lyngbø
Dette innlegget er skrevet av Trond Lyngbø, senior SEO-konsulent og grunnlegger av Search Planet AS, et SEO-konsulentselskap i Oslo, Norge.