Viral Markedsføring

Markedsføring i sosiale medier kan gjøres på mange måter. Det er imidlertid sjelden jeg kommer over viral markedsføring i sosiale medier som kan måle seg med dette.

Viral Markedsføring i Sosiale Medier

Smittsom Markedsføring i Sosiale Medier

Nelly.com,en nettbutikk som selger moteklær og sko på nett, kjører i disse dager en av best gjennomførte eksemplene på viral markedsføring i sosiale medier jeg noen gang har sett.

Konkurransebeskrivelse

I korte trekk går kampanjen ut på at hver deltaker skal konkurrere om å lage den flotteste skoen inne på selve nettbutikken. Skoen med flest stemmer vinner konkurransen.

Vinneren av konkurransen vil i ren Hollywoodstil få lansert sin egen «kolleksjon» i likhet med kjendiser som Jennifer Lopez, Lady Gaga og Victoria Beckham. Det oser av glamour!

I tillegg til drømmen om heder og ære fristes det også med et gavekort på 10.000 som kan brukes fritt i nettbutikken, samt et reisegavekort på hele 20.000 kr. Alle deltakere får et gavekort på 50 kroner som kan brukes i nettbutikken.

Dette Er Genialt

Nelly har i aller høyeste grad lykkes med å engasjere riktig målgruppe. Bidragene sprer seg som ild i tørt gress på Facebook.

Viral Markedsføring i Sosiale Medier

 

Deltakerne sprer også lenker til sine bidrag på sine egne blogger og i diskusjonsforum, noe som bygger lenker og påvirker synlighet og rangeringer på Google.