Tips til retningslinjer for sosiale medier

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

Bygger firmaet ditt omtale, koblinger eller følgere i sosiale medier for å styrke sin synlighet på Google eller ved sosiale søk? Aktiviteter og markedsføring i sosiale medier kan, enkelte tilfeller, bryte med  søkemotoren Googles retningslinjer. Bryter du disse , kan du bli straffet. Dette vil ramme bedriftens synlighet og salg.

I en artikkel publisert på nettstedet Search Engine Land tar jeg for meg enkelte utfordringer som for markedsførere kan være verdt å sette seg inn i. Les hvordan enkelte aktiviteter og typer markedsføring i sosiale medier kan slå negativt ut for bedriften på søkemotoren Google.

Innlegget er langt, men tipsene du får kan være verdifulle. Problemstillingene som diskuteres er høyst relevante for enhver bedrift.

Link til artikkelen: Social Search – Dead On Arrival? Or On Life Support? (And Can It Still Be Resuscitated?)

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+
Posted in:
Om Forfatteren

Trond Lyngbø

Trond Lyngbø er senior SEO-konsulent og grunnlegger av Search Planet AS og SEO-spaltist hos Search Engine Land. Trond tilbyr SEO-tjenester til e-handelsaktører, nettbutikker og større virksomheter. Har har over 10 års erfaring innen søkemotoroptimalisering, e-handel og analyse. Knytt kontakt via LinkedIn, følg ham på Google+, eller . .