Merkevarebygging med SEO

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+

Mange bedriftsledere tenker ikke over at SEO spiller en rolle for merkevarebygging og utvikling. Men søkemotormarkedsføring kan i stor grad forsterke synligheten og oppfattelsen av merkevaren – når riktig SEO-strategi tas i bruk.

Ikke bare kan SEO hjelpe deg med å utvikle merkevaren, det vil samtidig skaffe økt salg og vekst for bedriften. For å begynne med SEO, må du imidlertid forstå at SEO handler om mye mer enn «fiksing av kode» og nøkkelord.

I min spalte på Search Engine Land, kalt «Growing Your Business By Branding Through SEO«, bruker jeg kjøp av bøker som et eksempel… ved steg for steg,

  • først bli klar over at den finnes,
  • så observere hva andre sier om den
  • for så a lese en anmeldelse
  • se en annonse eller et intervju om den
  • og til slutt kjøpe et eksemplar

Det er slik merkevarebygging fungerer. Og bruken av SEO til branding er en kunst. Du vil lære alt om det i artikkelen som jeg lenker til ovenfor, og lære alt om

  • hvordan du bygger din merkevare uten å kjøpe annonser
  • hvorfor SEO-basert merkevarebygging er viktig, selv om du er et stort børsnotert selskap som alle har hørt om
  • måter å skalere merkevarebyggingen gjennom målrettede SEO-aktiviteter
  • hvorfor SEO og merkevarebygging ikke bør skilles ad, men integreres og jobbe sammen

Ved å lese dette innlegget vil du ha en økt forståelse for hvordan du kan integrere SEO med merkevarebygging på en måte som gjør at du oppnår bedre resultater.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Google+
Om Forfatteren

Trond Lyngbø

Trond Lyngbø er senior SEO-konsulent og grunnlegger av Search Planet AS og SEO-spaltist hos Search Engine Land. Trond tilbyr SEO-tjenester til e-handelsaktører, nettbutikker og større virksomheter. Har har over 10 års erfaring innen søkemotoroptimalisering, e-handel og analyse. Knytt kontakt via LinkedIn, følg ham på Google+, eller . .