Populære spørsmål og svar om WordPress SEO

WordPress, en enkel bloggplattform som er brukt av en av fire av verdens topp 10 milloner nettsteder, er også en fantastisk CMS-plattform for søkemotoroptimalisering (SEO). Men selv om det er enkelt å søkemotoroptimalisere en WordPress-blogg, vil feil påvirke bedriftens vekst og lønnsomhet. Så det er viktig å lære hva du må gjøre, og hvordan du skal gjøre det riktig.

Som et svar på et titalls spørsmål fra bedrifter og lesere om hvordan man best kan søkemotoroptimalisere WordPress for å oppnå gode rangeringer i Googles organiske søkeresultat, har jeg publisert et innlegg hvor jeg lister opp de 10 mest populære spørsmålene – sammen med svar som har tatt meg 10 år å lære og forstå!

Av alle mine spalter som er publisert hos Search Engine Land, er denne blant de mest populære. Den tar for seg utfordringer som:

  • Er WordPress egentlig søkemotoroptimalisert «rett ut av boksen»?
  • Kan jeg installere en WordPress SEO-plugin i stedet for å engasjere en SEO-konsulent?
  • Hvilken SEO-plugin vil være best for WordPress-nettstedet mitt?
  • Hvilken hosting-leverandør bør jeg velge?
  • Er det OK å bruke gratis WordPress templates – eller vil det skade SEO-resultatene mine?
  • Hvor (mappe/subdomene) bør jeg installere WordPress-bloggen?
  • Bør jeg publisere en bloggpost i flere kategorier på WordPress-bloggen?
  • Er bruken av «tags/merkelapper» til hjelp (eller forvirring) for Google og SEO?
  • Kan WordPress widgets bidra til økte SEO-resultater?
  • Skader det SEO-resultatene dersom jeg bruker en engelsk oversettelse av WordPress og sidemalen på et norskspråklig nettsted?

Jeg går i dybden på disse spørsmålene når jeg svarer på hvert av disse spørsmålene. Dersom du har en WordPress-blogg, eller vurderer å skifte ut dagens CMS med WordPress, da bør du studere dette innlegget nøye for å unngå eventuelle feil som kan holde deg tilbake.

Innlegget har tittelen «10 WordPress SEO Questions That Took Me 10 Years To Answer!«, og ble publisert hos Search Engine Land den 12. februar 2015.

Les innlegget hos Search Engine Land